VANLIGA FRÅGOR 

– Vi har svaret på dina frågor

För dig som vill veta mer och har frågor så har vi sammanställt de vanligaste frågorna vi får här.

Hittar du inte svaret på din eller dina frågor här så tar du självklart kontakt med oss via telefon eller e-post.

Vilka orter levererar ni till?

Vi levererar till hela Sverige.

Kostar det något att gå med i konceptet – är det någon årsavgift?

Nej, det kostar inget att ansluta sig.

Måste man vara en idrottsförening för att få bli kund?

Vi vänder oss enbart till idrottsföreningar och idrottsanläggningar, andra kunder hänvisas direkt till grossisterna.

Kan man välja bort något ur konceptet om vi inte vill sälja glass i ishallen tillexempel?

Att välja bort något som glass tillexempel är naturligtvis helt ok, men inte att sälja annan glass istället för Triumf Glass.

Måste man handla för en viss summa för att få vara med?

Nej, alla presterar efter egen förmåga, men alla inköp förutom ”nödköp” ska gå genom våra grossister.

Hur beställer jag?

När ni får ert kundnummer av oss hos grossisten så får ni även inloggningsuppgifter så att ni kan börja beställa på grossistens hemsida. Alla order läggs direkt hos grossisten.

Hur ser jag vilka priser vi ska betala?

När du fått dina inloggningsuppgifter så finns det en rabattruta vid varje artikel och då ser du vilken rabatt du har jämfört med grossistens låga priser och vilket pris du betalar.

Vad kostar frakten?

Frakten skiljer sig åt beroende på vilken grossist du beställer ifrån samt var i Sverige du befinner dig. Kontakta oss så tar vi fram uppgifter för just dig.

Kan jag blanda allt på samma leverans som kaffe, glass och mjölk?

Gränsen för fri frakt gäller för din hela beställning och du kan blanda kolonial, kylt och fryst.

Vilka dagar kan jag få leverans?

Outofhome måndag-fredag och Privab följer ett fast leveransschema där tillexempel Huddinge har leverans på tisdagar och fredagar.

Hur vet jag när leveransen kommer?

Finns ni i Stockholm, Göteborg eller Malmö kan ni välja vilken tidsintervall ni vill ha er leverans från Outofhome så om ni vill ha tidig leverans före jobbet väljer ni 7-9 och vill ni ha leveransen efter arbetet kan ni välja 15-17 till exempel, för andra orter gäller telefonavisering vilket innebär att chauffören ringer 30-60 minuter före beräknad leverans, detta gäller både Privab och Outofhome.

När får jag min beställning?

Beroende på vilken ort ni finns på så är det lite olika, men beställer ni före klockan 14 dag 1 får de flesta sin leveransdag 2 söder om Uppsala, längre norrut lägga på 1-2 dagar.

Kan man få kvällsleveranser?

Ja, vi erbjuder kvällsleveranser som en test i Stockholmsområdet på torsdagar 17-20.

Vad gör jag om det är något strul med min leverans?

Kontakta den grossist du beställde varorna från och gör det direkt.

Om jag vill beställa något som inte finns i koncept-partnernas sortiment som tillexempel grillkol eller segaråttor, kan jag beställa det ändå?

Ja, självklart!

Om jag vill ha hjälp med skyltmaterial, hur gör jag då?

När ni är kund så får ni inloggning till vår hemsida och med den får ni tillgång till affischer och skyltmaterial som ni enkelt tankar ner från hemsidan. Här kommer det även att finnas instruktioner och skötselanvisningar till de maskiner vi saluför som ni också kan tanka hem.

Kontakta oss så berättar vi mer hur vi kan hjälpa dig och din förening att lyckas med caféverksamheten.

Du kan även slå en signal och prata med Lasse, 070-890 67 90